IGTV - APLIKASI VIDEO BAHARU - ZFAOfficial

ZFAOfficial

REVOLUSI REMAJA TERKINI

Breaking

Breaking News

Monday, June 25, 2018

IGTV - APLIKASI VIDEO BAHARU




Hari ini, Instagram mempunyai dua pengumuman besar untuk dikongsikan. Pertama, Instagram kini menjadi komuniti global satu bilion! Sejak pelancaran Instagram pada tahun 2010 ia memperlihat komuniti ini berkembang dengan pesat.

Kedua, Instagram mempunyai aplikasinya yang baru, dikenali sebagai IGTV untuk membolehkan pengguna menonton video selama satu jam. Saya cuba menggunakan IGTV pada telefon pintar Android saya untuk melihat apa yang telah ditawarkan oleh Instagram kali ini.


Apakah Instagram IGTV?

Seperti yang disebutkan di atas, IGTV adalah aplikasi yang berdiri sendiri untuk menonton video lebih panjang, menegak dari pencipta Instagram kegemaran anda. Ia seolah-olah menawarkan pengalaman streaming video baru dalam perjalanan. Video adalah skrin penuh dan menegak, yang bertujuan untuk menawarkan pengalaman baru mudah alih semasa menonton video.



Adakah Instagram IGTV tersedia untuk pengguna Android dan iOS?

Ya, aplikasi Instagram IGTV tersedia untuk dimuat turun untuk pengguna Android dan iOS. Pengguna Android boleh menuju ke Google Play Store dan cari apps tersebut. Aplikasi ini dimiliki oleh Instagram. Begitu juga, pengguna iOS boleh pergi ke App Store, mencari aplikasinya dan muat turun secara serta-merta pada peranti mereka.


Bagaimana untuk memulakan dengan IGTV?

Bermula dengan IGTV adalah mudah. Hanya pergi ke Google Play Store atau Apple App Store dan muat turun aplikasinya di telefon bimbit anda. Sebaik sahaja muat turun, buka aplikasinya. Jika anda sudah mempunyai aplikasi Instagram yang telah dilog masuk pada telefon anda, anda mendapat pilihan untuk log masuk ke IGTV dengan akaun yang sama. Log masuk ke akaun anda dan anda sudah selesai!


Apakah ciri utama yang anda dapat di dalam aplikasi IGTV?

Skrin utama auto-memainkan beberapa video dari akaun yang telah anda ikuti di Instagram. Aplikasi ini menunjukkan tab yang berbeza seperti For You, Following, Popular, Continue Watching dan lain-lain. Tab Popular menunjukkan video yang paling ditonton di seluruh Instagram. Jika anda melangkau video di antara, anda boleh meneruskan dari tempat yang anda tinggalkan menggunakan tab Continue Watching.





Siapakah Instagram yang cuba bersaing dengan dan mengapa?

Ia agak jelas, bukan? Dengan mengumumkan IGTV, Instagram telah melancarkan persaingan dengan YouTube. Platform perkongsian video milik Google kini mempunyai pangkalan pengguna yang besar dengan pengguna streaming berbilion video setiap hari. YouTube juga mempunyai ciri aliran langsung, yang Instagram IGTV boleh ditambah pada hari-hari akan datang.

1 comment:

  1. Website paling ternama dan paling terpercaya di Asia
    Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat
    Memiliki 8 Jenis game yang sangat digemari oleh seluruh peminat poker / domino
    Link Alternatif : arena-domino.net
    100% Memuaskan ^-^

    ReplyDelete

Pages